Trumpai apie Kaziuko mugę, šaltį ir šildančią sriubą

by Violeta

Nuotaiką sau gali susikurti pats ir tik pats. Tikra tiesa. Mes tiek daug galime patys, bet paprasčiausiai nenorime tuo patikėti. Arba nežinome, kad galime. Aš šiandien kėliaus anksti, kad įgyvendinčiau savo protingą planą ir Kaziuko mugę aplankyčiau kaip galima anksčiau, kol ji nevirto vienu dideliu sausakimšu koridoriumi.  Nors pabudau skaudančia gerkle ir užgulusia nosimi, pro langą įsirito Saulė ir aš nusišypsojau. Nepraleidau savo įprastos savaitgalinės puodelio gardžios kavos  ir žurnalų vartymo ceremonijos. Praleidau tik pusryčius, ir apsivyniojusi šiltą šaliką išėjau į mugę. Šiandien mane nepaprastai džiugino saulė, nors šaltis ir stingdė pirštų galus. Vaikštinėdama ir besidairydama, aš įsitikinau, kad į mugę reikia eiti anksti, kad spėtum pažvegti dar nenuvargusiam prekeiviui į akis ir paklausti iš kokio medžio padarytas šaukštas. Kad galėtum paragauti tikro kaimiško sūrio, ir linksmai pasiderėti. Esu žiauriai laiminga, kad šiemet man taip ir atsitiko. Aš mėgavausi. Ir po poros valandų labai sušalusi, bet laiminga  aš parpėdinau namo.

Mano pirkinių krepšelyje šiais metais atsidūrė:

  • ąžuolinė šakutė
  • ąžuolinės žnyplės keptuviniams pavartymams etc.
  • gabalėlis varškės sūrio su čili pipirais
  • viena kvapni rūkyta dešrytė
  • ir žinoma, baronkos

O kadangi grįžau tikrai labai sušalusi, greitai susiorganizavau sau labai gardžią ir šildančią sriubą.

Gardi šildanti daržovių sriuba

  • 800 g moliūgo
  • 4 nedidelės bulvės
  • 1 morka
  • 1 svogūnas
  • sauja pievagrybių
  • dvi saujos žirnelių (naudojau šaldytus)
  • 800 ml sultinio
  • 1 šaukštas sviesto
  • druskos, pipirų, džiovintų žalumynų (krapų, petražolių ar kt.)

Svogūną kelias minutes pakepinti svieste, dėti kubeliais pjaustytas morkas, po kelių minučių pievagrybius ir kepinti, kol daržovės suminkštės. Į puodą supilti pusę sultinio, sudėti kubeliais pjaustytas bulves, apkeptas daržoves ir troškinti apie 10 min. Sudėti kubeliais pjaustytą moliūgą ir dar patroškinti 10 min. Puodą  nukelti nuo ugnies ir daržoves sutrinti trintuve. Supilti likusią dalį sultinio, dėti druskos, pipirų, žolelių ir dar kelias minutes pakaitinti ant viryklės. Galima įpilti grietinėlės.

Skanaus!

